Shop

štvrtok 6. februára 2014

Places to see before you die - časť 1.

Odmalička (dobre, asi tak 15 rokov) píšem zoznam, čo všetko by som chcela vidieť, zažiť a kde sa chcem dostať. Raz som niekde čítala, že najlepšie investované peniaze sú peniaze minuté na cestovanie. S tým musím súhlasiť. Nič vám totiž nedá toľko zážitkov, žiadne drahé hodinky, kabelka, topánky, ako cudzie krajiny a kultúry. Pamätám si, mala som 18 rokov a našetrené peniaze na jeden vysnívaný kúsok oblečenia. A príležitosť ísť s kamarátmi do Prahy. Neváhala som dlho, a na tú dovolenku nikdy nezabudnem a kabát by som už dávno vyhodila :D
Dnes je tu teda môj "bucket list", prvý príspevok s niekoľkými miestami, ktoré určite chcem vidieť:


1. Praha
V Prahe som už niekoľkokrát bol a určite sa tam ešte niekoľkokrát aj vrátim! Je to krásne mesto s úžasnou atmosférou. Staré mesto, Malá strana, všetky tie uličky, domy, proste ako keby ste sa vrátili v čase. Závidím každému, kto tam žije! :D (aj keď viem, že tí to možno berú inak)
Najobľúbenejšie miesta v meste: park Letná a nábrežie za Rudolfinom, aj keď si myslím, že som toho zďaleka nevidela dosť.



2. Rím
Vidieť Rím a zomrieť! Zomrieť by som nechcela, vidieť Rím áno. Ja som hotová zo všetkého, čo je Taliansko: strašne sa mi páči Toskánsko, Sicília, Capri, ale taktiež mestá ako Milán, Benátky a mohla by som pokračovať donekonečna. Strašne ma baví taliansky životný štýl, sú hluční a neriešia, presne ako ja :D
Určite by som sa rada okúpala vo fontáne di Trevi ako Anita Ekberg (aj keď viem, že toho sa nedočkám :D) vo filme La Dolce Vita a chcela by som sa prechádzať uličkami ako Audrey Hepburn cez tie Prázdniny v Ríme.




 3. Paríž
Moja najväčšia láska zo všetkých týchto. Izbička na poschodí s výhľadom na parížske strechy, v pozadí s Eiffelovkou, obed v maličkom bistre na Montmartre, sedieť na schodoch pred Sacré Coeur...keby som mohla, hneď si balím kufre a už letím :D




4. Štokholm
Najnovší sen zo všetkých :D Toto mesto mám na zozname len 3 roky, od tej doby čo som si prečítala knihu The Girl with the Dragon Tattoo. Švédi sú úplne iní ako ostatní v Európe a to netvrdím ja, ale kamoška, ktorá tam žila. Štokholm určite nie je taká turistická vychytávka ako Rím alebo Paríž ale aj tak sa tam chcem dostať!



Toto zďaleka nie je všetko, môj zoznam je dosť dlhý, aby som vás unudila k smrti, tak vám radšej položím otázku: kam by ste sa chceli dostať vy? Máte zoznam miest, ktoré chcete vidieť, ako aj ja? Alebo žiadne cestovateľské sny nemáte?

Majte sa krásne!
A.

1 komentár:

  1. s tvoj ho listu ma najviac zaujal Štokholm:) .. mňa najviac lákajú tie severné krajiny ako je Nórsko, Fínsko a tak. Jasne, chcela by som vidieť aj tie najznámejšie ako sú Paríž, NY. Takže, môžem povedať, že môj list je naozaj dlhý.

    OdpovedaťOdstrániť